دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1402 - 09:38

تبیین فرهنگ انتظار و باور مهدویت توطئه‌های فرهنگی را خنثی می‌کند 

تبیین فرهنگ انتظار و باور مهدویت توطئه‌های فرهنگی را خنثی می‌کند 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت گفت: جامعه بیش از هر زمان دیگر، نیازمند پرداختن به فرهنگ انتظار و باور مهدویت است و اگر به خوبی به این موضوع پرداخته شود، می‌تواند بسیاری از توطئه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کند. 
کد خبر : 884736

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیروس فارسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در کرسی علمی ترویجی با عنوان «حکومت جهانی امام مهدی (عج)، فلسفه و راز غیبت و وظیفه منتظران» که در این واحد دانشگاهی  برگزار شد به مبحث مهدویت و تبیین و روشنگری آن پرداخت و اظهار کرد: شناخت معارف مهدوی ضرورت تردیدناپذیر عصر ماست، ضرورتی که اگر به خوبی درک شود و وجوه مختلف آن‌چنان‌ که شایسته است، تبیین شود، برکات فراوانی را نصیب جامعه اسلامی می‌سازد. 

وی افزود: بر هر یک از ما واجب است که همه تلاشمان را برای شناخت امام عصر خود، حضرت حجت بن الحسن(عج) به‌ کار گیریم و با شخصیت و جایگاه آن حضرت در عالم هستی چنان‌که باید، آشنا شویم تا در پی آن بتوانیم به وظایفی که در برابر آن امام داریم، به‌گونه‌ای شایسته عمل کنیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت عنوان کرد: تشکیل حکومت جهانی به رهبری امام مهدی(ع)، گسترش قسط و عدل در سراسر گیتی و نابود کردن همه مظاهر کفر، ستم و تباهی آرمانی است که اگر به‌درستی شناسانده و وجوه مختلف آن تبیین شود، می‌تواند جوانان را پویا و پایدار نگه دارد و از توانمندی‌های آنان به بهترین صورت ممکن بهره‌برداری کند ازاین‌رو در عصر حاضر، جامعه بیش از هر زمان دیگر، نیازمند پرداختن به فرهنگ انتظار و باور مهدویت بوده و اگر به خوبی به این موضوع پرداخته شود، می‌تواند بسیاری از توطئه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کند.

بهترین اعمال در پیش خداوند انتظار فرج است

یکی از استادان گروه معارف اسلامی این واحد دانشگاهی نیز گفت: در تفکر شیعی انتظار موعود به‌عنوان اصل مسلم پذیرفته و از آن به‌عنوان برترین اعمال یاد و تأکید شده که منتظر فرج باشید و از رحمت خدا مأیوس نباشید؛ چراکه بهترین اعمال در پیش خداوند انتظار فرج است. 

امین‌الله جعفری اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه فرد منتظر تلاش برای کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان(عج) است؛ چراکه انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمی‌تواند وظیفه خود را در رابطه با او تشخیص دهد. شناخت حجت خدا و امام زمان (عج)، امربه‌معروف و نهی از منکر، تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی، کسب آمادگی‌های فکری و فرهنگی برای یاری امام زمان (عج)، توبه از گناهان، اطاعت و پیروی از نائبان امام زمان (عج) و دعا برای سلامتی امام زمان (عج) و تعجیل فرج ایشان ازجمله وظایف منتظران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته